فهرست مقاله
- کاربرد پیامک تبلیغاتی
- درمتن پیامک تبلیغاتی چه مواردی را لحاظ کنیم؟
- متن پیام کوتاه تبلیغاتی خلاقانه برای جذب مشتری
- الف: تعداد کاراکترها یا بخش های پیامک تبلیغاتی !
- ب : در هر سطر پیامک تبلیغاتی چند کلمه باشد یا از چه شکلک ها یا علائمی میتوانیم استفاده کنیم؟
- ج: طراحی متن پیامک با روشی کوتاه و مختصر !
- د:واکنش افراد به متن پیامک تبلیغاتی شما !
- ر : متن پیام تبلیغاتی مناسب سن و جنسیت یا شغل مخاطبین شما!
- س: پیامک تبلیغاتی شما قرار است بطور مستقیم محصولی بفروشد یا قرار است فقط برند شما تبلیغ شود؟
- 1- پیامک تبلیغاتی مناسب برای حراجی پوشاک :
- 3- پیامک تبلیغاتی مناسب پوشاک آقایان :
- منشی پیامکی با ارسال کاراکتری خاص :
- 5- متن پیامک مناسب فروشگاه های محلی مانند شیرینی فروشی , طلافروشی , کافی نت ها , میوه فروشی , تعمیرگاه خودرو , گوشت فروشی , سوپر ماکت ها و …غیره
- 6- متن پیامک مناسب برای شرکت های طراحی وب و شرکت های هاستینگ :
- 7- متن مناسب برای شرکت های گمرکات و ترخیص کالا :
- 8- متن مناسب پیامک برای تبلیغ آموزشگاه یا تدریص خصوصی:
- 9- متن پیامک مناسب برای شرکت های فروش ADSL و وایمکس
- پیامک ارسال کد برای تماس و مشاوره !
- 11- متن پیامک مناسب برای تبلیغ آسانسور یا تجهیزات ساختمانی :
- 12- متن پیامک برای فروش لوازم آرایشی و بهداشتی یا پیامک برای تبلیغ داروخانه :
- 13- بهترین متن پیامک برای آژانس های مسافرتی و یا بهترین متن پیامک مناسب هتل ها یا تورهای مسافرتی و …:
- خلاقیت در متن پیامک تبلیغاتی را فراموش نکنید
- زمان ارسال پیام تبلیغاتی را در نظر بگیرید
- سخن آخر
وقتی نوبت به طراحی یک متن پیامک تبلیغاتی موثر می رسد، چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا مطمئن شوید که پیام شما هم جذاب و هم متقاعد کننده است. ابتدا باید مطمئن شوید که پیام شما مختصر و دقیق است. پیام های اس ام اس دارای تعداد کاراکتر محدودی هستند، بنابراین باید بتوانید پیام خود را در کمترین کلمه ممکن به طور موثر ارتباط برقرار کنید.
در مرحله دوم، باید مطمئن شوید که پیام شما با مخاطب هدف شما مرتبط است. این بدان معنی است که شما باید مخاطبان خود و آنچه را که به دنبال آن هستند درک کنید تا بتوانید پیام خود را مطابق با نیازهای آنها تنظیم کنید.
ثالثاً، باید مطمئن شوید که پیام شما قابل اجرا است. این به این معنی است که شما باید یک فراخوان روشن برای اقدام داشته باشید که به مخاطبانتان بگوید می خواهید در آینده چه کاری انجام دهند. چه برای بازدید از وب سایت، خرید یا ثبت نام در خبرنامه، تماس شما برای اقدام باید واضح و آسان باشد.
در نهایت، باید مطمئن شوید که پیام شما شخصی است. این بدان معنی است که شما باید مخاطبان خود را با نام مخاطب قرار دهید و مطمئن شوید که پیام شما با علایق و نیازهای آنها مرتبط است. با رعایت این نکات، می توانید یک متن پیامک تبلیغاتی موثر ایجاد کنید که به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و نتایج را به دست آورید.
شما میتوانید با طراحی یک متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار تا 30 درصد بازده پیامک های تبلیغاتی خود را افزایش دهید !
مدیران و صاحبان کسب و کارهای گوناگون میتوانند برای طراحی متن پیامک مناسب این مقاله را تا پایان مطالعه کنند. با رعایت نکات مهم تبلیغاتی در طراحی متن پیامکی مطمئن باشید بهترین بازده را در مقایسه با سایر متن های تبلیغاتی مشاهده میکنید
کاربرد پیامک تبلیغاتی
اس ام اس تبلیغاتی یا بازاریابی پیامکی ابزار قدرتمندی برای کسب و کارهایی است که به دنبال تعامل با مشتریان خود به روشی شخصی و مستقیم تر هستند. کاربرد پیامک های تبلیغاتی می تواند از تبلیغ یک محصول یا خدمات جدید، تا هدایت ترافیک به یک وب سایت یا فروشگاه فیزیکی، تا یادآوری فروش یا تبلیغات به مشتریان را شامل شود.
یکی از مزایای کلیدی پیامک تبلیغاتی نرخ باز شدن بالای آن است. بر اساس برخی مطالعات، بیش از 90 درصد از پیامک ها در عرض چند دقیقه پس از دریافت باز و خوانده می شوند. این بدان معنی است که کسب و کارها می توانند مطمئن باشند که پیام آنها توسط مخاطبان هدف آنها دیده می شود.
یکی دیگر از مزایای پیامک تبلیغاتی مقرون به صرفه بودن آن است. در مقایسه با روش های سنتی تبلیغات مانند تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی، بازاریابی پیامکی نسبتاً ارزان است و می توان آن را با بودجه محدود انجام داد.
برای استفاده حداکثری از پیامک های تبلیغاتی، کسب و کارها باید بر ارائه ارزش به مشتریان خود تمرکز کنند. این کار را می توان با ارائه تخفیف ها یا تبلیغات منحصر به فرد، ارائه نکات یا اطلاعات مفید مرتبط با کسب وکار، یا صرفاً نشان دادن قدردانی از مشتریان خود انجام داد.
به طور کلی، پیامک تبلیغاتی می تواند روشی بسیار موثر برای کسب و کارها برای تعامل با مشتریان خود و افزایش فروش باشد. کسب وکارها با ارائه ارزش و کوتاه نگه داشتن پیام های خود، می توانند ارتباط قوی با مخاطبان خود ایجاد کنند و نتایج واقعی را از تلاش های بازاریابی خود ببینند.
درمتن پیامک تبلیغاتی چه مواردی را لحاظ کنیم؟
هنگام ایجاد یک پیامک تبلیغاتی، چند مؤلفه کلیدی وجود دارد که باید آنها را برای تأثیرگذاری در نظر بگیرید.
ابتدا مطمئن شوید که پیام واضح و مختصر است. شما فقط تعداد محدودی از کاراکترها را برای کار با آنها دارید، بنابراین مهم است که نقطه نظرات خود را سریع و کارآمد برسانید.
در مرحله بعد، مطمئن شوید که پیام مخاطب شما را هدف قرار داده است. شخصی سازی کلید بازاریابی پیامکی است، بنابراین مطمئن شوید که از نام گیرنده یا سایر اطلاعات مرتبط در پیام استفاده می کنید.
شما همچنین باید یک فراخوان واضح برای اقدام درج کنید. این می تواند یک پیوند به وب سایت شما، یک کد تخفیف برای استفاده در هنگام تسویه حساب یا حتی فقط یک پیام ساده برای تشویق گیرنده به فروشگاه شما باشد.
در نهایت، مطمئن شوید که پیام شما با تمام مقررات مربوطه، از جمله قانون حمایت از مصرف کننده تلفنی (TCPA) و قانون CAN-SPAM مطابقت دارد. این به این معنی است که مطمئن شوید که گیرندگان برای دریافت پیام ها از شما شرکت کرده اند، یک گزینه انصراف آسان و درج نام کسب وکار و اطلاعات تماس شما در پیام ارائه می شود.
متن پیام کوتاه تبلیغاتی خلاقانه برای جذب مشتری
الف: تعداد کاراکترها یا بخش های پیامک تبلیغاتی !
متن اس ام اس های تبلیغاتی هرچقدر کوتاه تر باشد موجب میشود تعداد دریافت کنندگانی که پیامک را مشاهده کنند و متن آنرا بخوانند بیشتر شود . در ارسال پیامک تبلیغاتی همانند سایر آگهی ها خواندن متن و توجه به کل آگهی تبلیغاتی اصل مهم تبلیغات است . سعی کنید متن پیامک شما حداقل 69 کاراکتر و 1 بخشی باشد و حداکثر 139 کاراکتر و 2 بخشی باشد و بهتر است بدانید بسیاری از گوشی های تلفن همراه متن های طولانی تر از 2بخش (140کاراکتر) را دریافت نمیکنند.
ب : در هر سطر پیامک تبلیغاتی چند کلمه باشد یا از چه شکلک ها یا علائمی میتوانیم استفاده کنیم؟
1-به جای و میتوانید از + استفاده کنید.
2-بهتراست در هر سطر حداکثر4 کلمه کوتاه یا سه کلمه بلند باشد
3- برای جداسازی دو جمله میتوانید از علامت * و یا { یا ] یا برخی علائم دیگر استفاده کنید
4- استفاده از 021 یا کدشهر قبل از تلفن مهم است چراکه این کد موجب تماس تلفنی گیرنده بدون نیاز به وارد کردن شماره را دارد.
5- استفاده از شکلک های خنده دار یا سوالی مشکلی ندارد چراکه در بیش از 95%درصد گوشی های موبایل دیده میشود ولی بهتراست قبل از ارسال روی گوشی خود شکلک مورد نظرتان را آزمایش کنید.
6- ببینید برای مخاطبان شما چه ویژگی مهم است وسعی کنید فقط مهمترین آن را به عنوان ویژگی کالا یا خدمات مورد تبلیغ ذکر کنید.
ج: طراحی متن پیامک با روشی کوتاه و مختصر !
نحوه طراحی پیامک برای اصناف و مشاغل گوناگون دارای شرایط یکسان و روشی مشابه است . در طراحی متن پیامک 4 بخش با اهمیت وجود دارد :
1- بهتر است شروع متن پیامک با نام یا برند کالا یا خدماتی باشد که تبلیغ میکنید.
دقت کنید در برخی کالا یا خدمات ممکن است نوشتن نام سازمان یا شرکت یا استفاده از واژه هایی که موجب جذب گیرنده شود از نوشتن نام کالا یا خدمات موثرتر باشد . بطور مثال برای اجاره یا فروش یک ملک بهتر است شروع پیامک با اجاره آپارتمان90متری, ولنجک شروع شود و برای تبلیغ برند یک بستنی یا پیامک تبلیغاتی برای فروش کولرگازی ابتدای متن پیامک با جمله یا واژه یا شکلک باشد که موجب کنجکاوی گیرندگان پیامک بشود تا کل متن پیامک را بخوانند . بطور مثال : برای تبلیغ بستنی یا خوراکی ها میتوانید بنویسید خوشمزه! یا عجب باحاله! یا تاحالا خوردی؟
2- ویژگی های خدمات یا کالا در بخش دوم متن پیامک نوشته شود .
مثال :
کیفیت بالا=قیمت مناسب
- فقط 12000تومان
- قیمت مناسب با 70% تخفیف
- تکنولوژی آلمان
- دیتاسنتر ایران
- جدیدترین تکنولوژی
- بیش از 1400نماینده فعال
3- نحوه تحویل یا خرید یا ثبت سفارشات ذکر شود .
مثال :
- تحویل رایگان
- خرید آنلاین از طریق سایت
- قیمت کارخانه
- تحویل آنی
- مشاوره در خرید و سفارش
- خرید از1200نماینده فعال سراسر کشور
- سفارش فقط با یک تلفن
4- نحوه ارتباط با شما
در نحوه ارتباط بهتر است شما در پنل پیامک خود بخش منشی پیامکی را فعال کنید تا بتوانید به ازای هرکاراکتر متن خودکاری را بنویسید . این سرویس موجب میشود بسیاری از گیرندگان پیامک به ارسال کاراکتر برای تماس از طرف شما تشویق شوند . اگر در بخش تماس با ما تلفن خود را مینویسید بهتر است کد شهر قبل از تلفن باشد . بهتر است سایت یا وبلاگ با اطلاعات کاملی داشته باشید که گیرنده پیامک بتواند بصورت 24ساعته از اطلاعات یا جدول قیمت ها یا امکانات محصولات یا خدمات مطلع شوند.
مثال :- ارسال عدد 2 و دریافت اطلاعات
3- ارسال عدد 1
4-سفارش با ارسال 4
5- تماس با ارسال 2
6- PIZZA222.IR
021222*****
هروی,پاساژ گلستان
د:واکنش افراد به متن پیامک تبلیغاتی شما !
واکنش دوستانتان را نسبت به متن پیامک تبلیغاتی طراحی شده آزمایش کنید. بهتر است متن پیامکی که طراحی کرده اید را برای دوستان یا یک گروه تستی ارسال کنید و واکنش افراد را به متن پیامک تبلیغاتی طراحی شده ببینید.
ر : متن پیام تبلیغاتی مناسب سن و جنسیت یا شغل مخاطبین شما!
چنانچه پیامک تبلیغاتی را برای گروه خاصی ارسال میکنید بایستی از واژه ها یا شعارهای تبلیغاتی و حتی روشهای ارتباطی استفاده کنید تا مخاطبین خاص شما بطور کامل مفهوم پیامک را متوجه شده و متن پیامک شما برای گیرندگان جذاب باشد . بطور مثال اگر برای دانشجویان پیامکی ارسال میکنید بهتر است کمی خنده یا واژه های فکاهی جاشنی متن یا شعار تبلیغاتی شما باشد و اگر برای مقطع سنی خاصی مانند 45 سال تا 60 سال متن پیامک طراحی میکنید , بایستی متن پیامک شما جدی تر بوده و ترجیحا بتوانید اعتبار و اعتماد به تشکیلات , محصول یا خدمت شما در متن پیامک بطور واضح گنجانده شده باشد .
س: پیامک تبلیغاتی شما قرار است بطور مستقیم محصولی بفروشد یا قرار است فقط برند شما تبلیغ شود؟
این مسئله مهم است ! پیامک تبلیغاتی شما قرار است موجب تماس تلفنی و ثبت سفارش از طرف گیرندگان شود و یا فقط قرار است تبلیغ برند شما با تکرار یا دعوت به بازدید از سایت شما صورت گیرد . تبلیغ برای برند تجاری شما و خرید گیرندگان به مرور و بصورت مداوم از نمایندگی ها یا فروشگاه ها انجام شود با تماس در لحظه برای سفارش کاملا متفاوت است .
ارسال پیامک تبلیغاتی برای خرید خودرو نیازی به تلفن ندارد ولی ارسال پیامک برای تدریس خصوصی یا آموزشگاه زبان نیاز به تلفن تماس دارد . به جز تلفن تماس قاعدتا متن پیامک برای فروش مستقیم بایستی دارای قیمت یا یک یا چند ویژگی مشخص یا حتی درصد تخفیف باشد ولی در پیامک هایی که با هدف آشنایی یا یادآوری برند تجاری ارسال میشود بهتر است نام برند شما در ابتدای متن پیامک باشد و شعار تبلیغاتی در خط دوم و در نهایت آدرس وب سایت یا وبلاگ یا نحوه فروش از طریق نمایندگی ها یا سوپرمارکت ها مشخص باشد .
1- پیامک تبلیغاتی مناسب برای حراجی پوشاک :
بهترین را از ما بخواهید !
40%تخفیف
پوما در عباس آباد
2- پیامک تبلیغاتی برای فروش پوشاک زنانه :
پیشنهادی برازنده شما در مزون پارمیدا!
تلفن:02188xxxxxx
www.parmida**.com
3- پیامک تبلیغاتی مناسب پوشاک آقایان :
مردان شیک پوش
کت و شلوارهای برند
پوشاک اسپرت
ماکسیم میرداماد
02122xxxxxx
مدل های جدید:
Maxim.ir
4- پیامک برای تبلیغ رستوران ها :
غذای لذیذ همین نزدیکی ها!
رستوران رومینا
تحویل رایگان
02122xxxxxx
دریافت منو و قیمت ها=ارسال عدد1
منشی پیامکی با ارسال کاراکتری خاص :
پنل های حرفه ای پیامک دارای سیستمی به نام منشی پیامکی یا پاسخگوی خودکار هستند که با بهره مندی از این ابزار میتوانید اعداد یا حروفی را مشخص کنید تا به ازای ارسال آنها متن دلخواه شما بصورت خودکار و 24ساعته برای فرستتنده کاراکتر بصورت پیامک ارسال شود. این عملیات را میتوانید در هر پیامک تکرار کنید تا در هر پیامک با ارسال کد مورد نظر کاربر بتواند اطلاعات مورد نیازش را بصورت خودکار و بصورت پیامک دریافت کنید..
5- متن پیامک مناسب فروشگاه های محلی مانند شیرینی فروشی , طلافروشی , کافی نت ها , میوه فروشی , تعمیرگاه خودرو , گوشت فروشی , سوپر ماکت ها و …غیره
تعمیرکامپیوتر شما
فقط با یک تلفن در محل شما!
ونک 02188xxxxxx
یا
سوپرمارکت دریانی
تحویل رایگان سفارش شما
یوسف آباد02188xxxxxx
یا
تعمیرگاه مجید
سرویس و تعمیر خودرو
هم محله ای شما
02133xxxxxx
6- متن پیامک مناسب برای شرکت های طراحی وب و شرکت های هاستینگ :
راه اندازی سایت
شخصی+شرکتی+سازمانی
WWW.ijweb.CO
ایده جوان وب آینده
06152621523
7- متن مناسب برای شرکت های گمرکات و ترخیص کالا :
ترخیص کالا
کمترین قیمت+خدمات الکترونیک
ثبت سفارشات در سایت لوکوپارت
LokoPart.ir
02188252****
8- متن مناسب پیامک برای تبلیغ آموزشگاه یا تدریص خصوصی:
استعداد هنری هستید؟
آموزشگاه موسیقی و هنرهای تجسمی نوای تار
www.navayeTAR.ir
02144xxxxxx
یا
ریاضیت چطوره؟
تدریس خصوصی و گروهی
تضمینی 0935xxxxxx
9- متن پیامک مناسب برای شرکت های فروش ADSL و وایمکس
اینترنتـ شما اگه های وب نیست عوضش کن!
برنده کیفیتـ و رضایتمندی مشتری3سال متوالی
WWW.HIWEB.IR
ثبت نام تلفنی:
02122***
10- متن پیامک مناسب مشاورین مسکن :
مشاورین مسکن هما
بهترین مشاوره با ارسال کد
فروش=1
رهن= 2
اجاره=3
پیامک ارسال کد برای تماس و مشاوره !
پنل اس ام اس ی که در اختیار دارید این ابزار را در اختیار شما میگذارد که علاوه بر سرویس منشی پیامکی که بالاتر توضیح داده شد میتوانید کدهای دریافتی را به گوشی موبایل یا ایمیل مشاورین خود فروارد یا اصطلاحا دایورت کنید . هرکدام از مشاورین با دریافت کد بلافاصله با متقاضی برای مشاوره تماس خواهند گرفت . همچنین با تعریف متن خودکار هرکدام از دپارتمان های فروش یا رهن و اجاره یا مشارکت در ساخت میتوانند فایل های موجود خود را بصورت چندین پیامک برای متقاضیان بصورت روزانه پیامک کنند.
برخی از مشاورین مسکن از مشتریان خود بابت ارسال پیامک روزانه فایل ها و آگهی ها هزینه کمی دریافت میکنند.بطور مثال مشتری که به دنبال خرید آپارتمان 90 متری در نزدیکی های خیابان ولیعصر هست با پرداخت مبلغ 20000تومان میتوانند به مدت 30 روز از 15 مورد سپرده شده به مسکن مطلع شده و بهترین موارد را انتخاب و یا حتی انتخاب نکند ولی از موارد بصورت یک روز در میان بصورت پیامک مطلع شود. .
11- متن پیامک مناسب برای تبلیغ آسانسور یا تجهیزات ساختمانی :
آسانسور حرکت
نصب+راه اندازی+نگهداری
انبوه سازان و مدیران ساختمان
www.AsanSor.co
02133xxxxxx
12- متن پیامک برای فروش لوازم آرایشی و بهداشتی یا پیامک برای تبلیغ داروخانه :
*آرایش+پیرایش*
{پخش لوازم و کالای آرایشی و بهداشتی}
مطرح ترین برندهای جهان
پذیرش نمایندگی:
021xxxxxxxx
یا
آرایشگاه رز
بانوان زیباتراز همیشه
20%تخفیف3مراجعه اول
رزرو: 02122xxxxxx
WWW.PARMIDANO.COM
یا
داروخانه24ساعته
هرآنچه از یک داروخانه توقع دارید!
دکتر اسماعیلی
021444XXXXX
WWW.DR365.IR
13- بهترین متن پیامک برای آژانس های مسافرتی و یا بهترین متن پیامک مناسب هتل ها یا تورهای مسافرتی و …:
کجا سفر کنی؟
بایک تلفن به آژانس تعطیلاتـ
02122XXXX
یا
هتل****
هتل آزادی با کادر مجرب پذیرای حضور شما در سفر به شهر اصفهان
تلفن رزو:
0311XXXXXXXX
رزرو اینترنتی :
WWW.ESFAANhotel.ir
یا
تور شاد نمک آبرود!
خاطره ای فراموش نشدنی
ثبت نام24ساعته:
0912xxxxxxxx
خلاقیت در متن پیامک تبلیغاتی را فراموش نکنید
سعی کنید از خلاقیت خود برای متن ارسال پیامکتان استفاده نمایید قبل از ارسال متن خود را روی کاغذ نوشته و با جا به جا کردن کلمات بهترین جمله را برای تبلیغ خود بسازید
زمان ارسال پیام تبلیغاتی را در نظر بگیرید
سعی کنید ارسالهای خود را در زمانی انجام بدید که مخاطب هایتان فرصت برای خواندن پیامک شما داشته باشند به طور مثال اواسط ظهر بهترین زمان برای ارسال پیامک رستوران میباشد
سخن آخر
در طراحی یک متن خوب برای پیامک تبلیغاتی باید مواردی که در این مقاله ذکر شد همراه با خلاقیت اعمال شود. امیدواریم که بتوانید به بهترین صورت از این مقاله برای ایجاد متن تبلیغات خود استفاده کنید. اگر سوالی در این باره ذهن شما را درگیر کرده است، میتوانید از طریق تیکت و یا شماره
تیم تولید محتوا