فهرست مقاله
- پیام تبلیغاتی چیست؟
- مزایای ارسال پیام های تبلیغاتی برای کسب و کارها
- دلایل استفاده از اس ام اس تبلیغاتی
- چگونه تبلیغات پیامکی را آغاز کنیم؟
- روش ارسال انبوه:
- روش ارسال مخاطبین:
- چه مواردی را در ارسال پیام های تبلیغاتی باید رعایت کرد؟
- خلاقیت در متن های ارسالی
- استفاده از کلمات کلیدی
- متن کوتاه، اما تاثیرگذار
- شخصی سازی پیام ها
- گروه بندی مخاطبین هدف
- درج آدرس های ارتباطی
- شناخت مخاطبین مورد نظر
- مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید.
- از مشتری برای ارسال پیامک رضایت بگیرید.
- حس فوریت ایجاد کنید.
- ارزشی را به مشتریان ارائه دهید.
- گیرندگان پیامک را تقسیم بندی کنید.
امروزه تمام افراد در هر جایی که هستند، گوشی های همراه خود را به همراه دارند. بهترین راه تبلیغاتی که می توانید مطمئن باشید که مخاطبتان آن را مشاهده می کند، ارسال پیام های تبلیغاتی است. اس ام اس مارکتینگ باعث می شود خیلی سریع به مخاطبان خود پیام تان را برسانید. با شخصی سازی کردن پیامک ها به هر مشتری یا گروهی از مشتریان پیام های مرتبط ارسال نمایید. بجز متن تبلیغاتی، اطلاع رسانی هایی را می توانید به مخاطبان ارسال کنید. معرفی خدمات و کالاها به روش پیامکی به مشتریان سبب آگاهی آن ها به برندتان می شود. اقتصادی بودن و مزیت های ارسال انبوه پیامک از دلایلی است که مورد استقبال مشاغل قرار گرفته است. مشاغل اغلب در لیست برنامه های بازاریابی خود اس ام اس مارکتینگ را قرار می دهند. سامانه پیامکی ادز پنل به شماکمک می کند تا تعامل خود را با مشتریان توسعه دهید. پیام های تبلیغاتی شرکت خود را به راحتی و در کم ترین زمان ممکن به مشتریان خود ارسال کنید.
پیام تبلیغاتی چیست؟
اس ام اس تبلیغاتی یکی از روش های موثر بازاریابی به شمار می آید. به وسیله ی پیامک افراد را مشتاق به آشنایی با برند یا خرید محصولات می کنید. از پیام های تبلیغاتی برای اطلاع رسانی های تخفیفاتی، پیشنهاد های خرید استفاده می شود. معمولا پیام های تبلیغاتی روشی برای نشان دادن راه های ارتباطی مشاغل به مشتریان است. قرار دادن لینک آدرس های شبکه اجتماعی در پیامک باعث افزایش فالوور ها می شود. همچنین قرار دادن آدرس سایت در پیامک، آمار بازدید کنندگان سایت را بالا می برد. بازدهی تبلیغات پیامی نسبت به روش های پر هزینه دیگر بهتر است. این روش تبلیغاتی شما را سریع تر به اهداف تجاری تان نزدیک می کند. هدف اصلی پیام های تبلیغاتی درگیر نگه داشتن افکار مخاطبان است. می توانید با ارسال پیامک مشتریان را به سمت صفحات مجازی خود هدایت کنید. نکته مهم در ارسال پیامک تبلیغاتی انتخاب درست مخاطب است. با استفاده از ماژول دفترچه تلفن پنل پیامکی ادز پنل می توانید لیستی از شماره مخاطبان در پنل ایجاد کنید. روش دیگر برای ارسال پیام، استفاده از پیام های انبوه به وسیله ی شماره بانک های اطلاعاتی اصناف می باشد. بانک شماره به صورت رایگان در پنل پیامکی تان وجود دارد.
مزایای ارسال پیام های تبلیغاتی برای کسب و کارها
پیامک تبلیغاتی یک شیوه ای آسان و سریع برای انجام تبلیغات است. تبلیغات دیگر مانند ایمیل مارکتینگ روند دسترسی به مشتریان را کندتر می کند. این احتمال وجود دارد که پیام تان در قسمت اسپم برود و از دید مخاطبان محفوظ بماند. استفاده از تمام روش های تبلیغاتی زمانی برای تان مفید است که مخاطبان هدف خود را به خوبی بشناسید. شیوه های تبلیغاتی تان باید با توجه به مخاطبین هدف انجام شود. ترکیب اس ام اس مارکتینگ با روش های دیگر تبلیغاتی نتیجه دهی بهتری را به شما می دهند. اس ام اس تبلیغاتی راهی برای شناخت محصولات و خدمات به مخاطبان می باشد. یکی از استراتژی های پیامکی قرار دادن لینک های صفحات اینترنتی مشاغل برای دسترسی و معرفی بهتر برند است.
دلایل استفاده از اس ام اس تبلیغاتی
دلایل استفاده از اس ام اس مارکتینگ عبارتند از:
- بیشتر افراد ترجیج می دهند که به جای تماس های بازاریاب ها به آن ها، پیام های تبلیغاتی ارسال شود.
- بازدهی و دیده شدن پیامک ها بیشتر از روش های دیگر است.
- پیام های تبلیغی که متن های پیشنهادی ویژه ای دارند در فروش بیشتر، نقش بسزایی دارند.
- در کوتاه ترین زمان ممکن توجه مشتریان را بدست می آورید.
- به سراسر دنیا می توانید پیام های تبلیغاتی خود را ارسال کنید.
- با توجه به منطقه جغرافیایی مورد نظر خود می توانید پیام های خود را ارسال کنید. به مشاغل محلی کمک شایانی می کند.
- اس ام اس تبلیغاتی هزینه مناسب تری به نسبت تبلیغات نمایش مانند تلویزیون و بیلبوردی دارد.
- تبلیغات پیامی روشی جایگزین بجای پخش کردن بروشور و آلوده کردن محیط است.
- تکمیل کننده روش های بازاریابی است مثلا اگر ایمیل تبلیغی خوانده نشود، پیامک تبلیغاتی داده می شود تا پیام به مخاطب ارسال شده باشد.
- بازگشت هزینه و کارآمدی بالا
چگونه تبلیغات پیامکی را آغاز کنیم؟
تبلیغات پیام رسان جدا از مزیت های خود مکملی برای روش های دیگر بازاریابی هستند. با صرف هزینه کم و گرفتن خروجی عالی، پیام های تبلیغاتی مورد استفاده بیشتر مشاغل می باشد. برای ارسال پیام های خود ابتدا به یک سامانه پیامکی نیاز دارید. سامانه پیامکی ادز پنل انتخابی مناسب برای ارسال پیام های تبلیغاتی و اطلاع رسانی می باشد. علاوه بر ارسال پیامک، پیام های صوتی، ایمیلی و... را می توانید از طریق پنل پیامکی خود به مخاطبان ارسال نمایید. به راحتی می توانید با پنل پیامکی خود ایجاد کمپین مدیریتی کنید و آن را مدیریت کنید. با خرید خط اختصاصی برای کسب و کارتان می توانید امکان دریافت پیام برای تان میسر می شود. در قسمت گزارش دهی می توانید مشاهده کنید چه تعداد از لینک های پیامک ها باز شده است. گزارش دهی ها آنالیز کلی پیام ها و بازدهی آن ها را در اختیارتان قرار می دهد. به دو روش ارسال مخاطبان و ارسال انبوه پیامک ها قابل ارسال هستند. روش های ارسال های به صورت انبوه و مخاطبین در ادامه گفته خواهد شد.
روش ارسال انبوه:
- ارسال پیامک کدپستی
- ارسال پیامک از روی نقشه
- ارسال پیامک محله ای
- ارسال پیامک منطقه ای
- ارسال پیامک بانک شماره
- ارسال پیامک مشاغل و اصناف
- ارسال پیامک سن و جنسیت
- ارسال پیامک بر اساس رنج
- ارسال دکل BTS ایرانسل
- ارسال دکل LBS همراه اول
روش ارسال مخاطبین:
- ارسال تکی
- ارسال گروهی
- ارسال متناظر
- ارسال دفترچه تلفن
- ارسال کلمه کلیدی
چه مواردی را در ارسال پیام های تبلیغاتی باید رعایت کرد؟
مشاغل زیادی مانند فروشگاه های اینترنتی، رستوران ها، شرکت ها و ... از پیام رسان های تبلیغاتی استفاده می کنند. در پیام رسان های تبلیغی به وسیله ی متن کوتاهی باید مخاطبان و مشتریان را تحت تاثیر قرار داد. بازاریابی پیامی مانند روش های دیگر بازاریابی استراتژی ها و اصول خود را دارد. برای بازدهی بیشتر و نتیجه گیری بهتر از پیام های تبلیغاتی مواردی را باید رعایت کرد. این نکات عبارت اند از:
خلاقیت در متن های ارسالی
با استفاده از چند کلمه باید منظور خود را به مشتریان منتقل کنید. لازم نیست که فقط از کلمات استفاده کنید، استفاده از ایموجی به متن شما جذابیت می دهد. در متن کلمات جذابیت ایجاد کنید تا مخاطبان مشتاق آشنا شدن با برندتان شوند. با اطلاعاتی که از مشتریان خود دارید پیام ها را بنویسید و شخصی سازی کنید.
استفاده از کلمات کلیدی
کلمات کلیدی هدف و منظور شما را بهتر به مخاطب می رساند. در واقع کلمات کلیدی تعیین کننده متن پیام هستند. انتخاب کلمه ای که شما را واضح تر معرفی کند از موارد مهم نوشتن متن پیام است.
متن کوتاه، اما تاثیرگذار
تاثیرگذاری پیام در کوتاهی و انتقال سریع به مخاطب است. با انتخاب متنی کوتاه مخاطب را مجاب کنید که بر روی لینک پیام کلیک کند. تا اطلاعات بیشتری را به آن ها بدهید. در شبکه های مجازی و سایت سریع تر و راحت تر می توانید مشتری را متقاعد به خرید کنید. با گذاشتن لینک سایت، اطلاعات بیشتری را به مخاطبان ارائه می دهید.
شخصی سازی پیام ها
با ذکر نام مشتری در پیامک، بهتر می توانید مخاطبان را جذب کنید. شخصی سازی پیامک به مشتری حس بهتری می دهد. با توجه به اطلاعاتی که از مشتریان خود دارید می توانید به آن ها پیام های شخصی ارسال کنید. تولد مشتریان را به آن تبریک بگویید و کد تخفیفی را به آن ها اختصاص دهید.
گروه بندی مخاطبین هدف
برای نتیجه گیری بهتر از پیام های تبلیغاتی بر اساس جنسیت، سن، کشور،اصناف و... پیام های خود را ارسال کنید. با گروه بندی کردن مخاطبان ومشتریان، پیام هایی با موضوعات مناسب می توانید ارسال نمایید.
درج آدرس های ارتباطی
در پایان پیام های متنی حتما راه های ارتباطی با کسب و کار خود را قید کنید. اگر مشتریان بخواهند با شما در ارتباط باشند نیاز به شماره تماس دارند. قرار دادن آدرس شبکه های اجتماعی در پیامک یک روش عالی برای ارتباط با مشتریان است. از طریق اینستاگرام می توانید معرفی بهتری از محصولات خود داشته باشید.
شناخت مخاطبین مورد نظر
شناخت مخاطبین و کشف نیازهای آنان، شما را سریع تر به اهداف تبلیغاتی مورد نظرتان می رساند. رمز موفقیت و فروش بیشترتان در شناخت الگوهای رفتاری و شخصیتی مشتریان تان است.
مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید.
تقسیم بندی مشتریان به شما امکان می دهد به صورت منظم تر و هوشمندانه ای پیام ارسال نمایید. بر اساس جنسیت، سن، کشور و غیره، می توانید پیام های متفاوتی برای گروه های خاصی از افراد ارسال کنید. این منجر به اعتماد بیشتر از طرف مشتریان شما و تجربه خرید بهتر برای آن ها می شود.
از مشتری برای ارسال پیامک رضایت بگیرید.
برای ارسال پیام کوتاه باید از مشتریان اجازه بگیرید. کسب اجازه از مشتری باعث می شود تا ایجاد مزاحمت نکنید. در صورت عدم رضایت مشتریان از سرویس پیامکی،تنها هزینه ی خود را هدر داده اید. ارسال بدون اجازه پیامک به مشتری باعث آسیب به کسب و کارتان می شود. در اینصورت هزینه تبلیغات به هدر می رود.
مشتریان خود را بشناسید.
برای تجزیه و تحلیل پایگاه مشتری خود می توانید از برنامه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) استفاده نمایید. به سابقه خرید، جمعیت شناسی و علایق آن ها توجه کنید تا بتوانید پیام مناسب را ارسال کنید.
زمان بندی ارسال پیامک را در نظر بگیرید.
زمان ارسال پیامک را در قبل از ارسال مشخص نمایید. با استفاده از گزارش هایی که از پنل پیامکی دریافت می کنید می توانید اطلاعات مفیدی بگیرید. می توانید تحلیل کنید که پیامک های ارسالی در چه ساعت هایی Deliver شده اند. همینطور می توان مشاهده کرد که مشتری در چه زمان هایی روی لینک شما کلیک کرده است. بر این اساس می توانید زمان های بهتری را برای ارسال در نظر بگیرید. (چنانچه می خواهید با بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی آشنا شوید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم)
حس فوریت ایجاد کنید.
ارسال پیامک همراه با متنی که FOMO (ترس از دست دادن) ایجاد کند تاثیر گذار است. این پیامک مشتریان را تشویق به خرید مجدد می کند. می توانید از برخی از این محرک ها استفاده کنید:
- استفاده از کد تخفیف فقط تا…
- قبل از انقضای آن عجله کنید!
- موجود در انبار به زودی!
- موجودی محدود
این ها احساس فوریت ایجاد می کنند. مردم احساس می کنند در صورت کلیک نکردن، چیز خوبی را از دست می دهند. این امر می تواند ترافیک بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد و فروش را افزایش دهد.
ارزشی را به مشتریان ارائه دهید.
خدمات ویژه ای را به مشتریان ارائه دهید تا در ازای خرید از شما منفعتی هم داشته باشند. با ارسال پیامک در مورد فروش ویژه خود بنویسید. تخفیفاتی را برای مشتریان وفادار خود در نظر بگیرید. مسابقه ی پیامکی ایجاد کنید و مشتریان را به سمت خرید بیشتر بکشانید.
گیرندگان پیامک را تقسیم بندی کنید.
مشتریان خود را به گروه های مختلف تقسیم بندی کنید. تقسیم بندی مشتریان به شما کمک می کند تا هدفمند تر پیامک بفرستید. به عنوان مثال، یک پیام تشکر یا خوشامدگویی برای مشتریانی که به تازگی ثبت نام کرده اند ارسال کنید. همچنین می توانید پیامکی در مورد اطلاعات فروش و تخفیف به مشتریان ارسال نمایید.
تیم تولید محتوا