فهرست مقاله
در این مقاله پر کاربرد قصد داریم کاربرد پیامک و ارسال پیامک را در مراکز مختلق را به اطلاع شما بازدید کننده گرامی برسانیم .
کاربرد های پیامک در فروشگاه
در بازار امروز موفقیت در فروش بستگی به جلب اعتماد و کسب رضایت مشتری دار د . مطالعات نشان می دهد هزینه جذب مشتری جدید 3 تا 30 برابر حفظ مشتریان قبلی است ، بنابراین برای بالا بردن فروش بایست طوری رفتار کرد که با تثبیت لبخند رضایت بر چهره مشتری خریدهای بعدی وی نیز تضمین شود .
در اغلب سمینارها و کارگاه های آموزشی و مقالات بر مشتری مداری تأکید می شود اما راهکار مشخص و مدونی برای اجرای آن ارائه نمی گردد .
پیام کوتاه تأثیرگذارترین ابزار برای بالا بردن میزان فروش از طریق حفظ مشتریان قبلی است .
تکنیک های مشتری مداری پیامکی برای فروش بیشتر :
1- هنگام صدور فاکتور برای مشتری شماره تلفن همراه وی را ثبت کنید تا فرآیند مشتری مداری آغاز شود .
2- چند دقیقه پس از خروج مشتری از فروشگاه با ارسال پیامی از او تشکر کنید. این کار باعث می شود احساس کند برای او ارزش قائل هستید .
2- چند دقیقه پس از خروج مشتری از فروشگاه با ارسال پیامی از او تشکر کنید. این کار باعث می شود احساس کند برای او ارزش قائل هستید .
مشتری گرامی از اعتماد شما متشکریم . |
3- عرضه لوازم جانبی کالایی که مشتری خریده است را با ارسال یک پیام به وی اطلاع دهید. مشتری با خواندن این پیام به این باور می رسد که همواره او را به یاد دارید .
مشتری گرامی عرضه مدل های جدید کیف لپ تاپ آغاز شد |
4- لیست کالاهای جدیدی که عرضه می کنید به همراه تخفیفی که در نظر گرفته اید از طریق پیام کوتاه برای مشتری ارسال کنید. این کار مشتری را به خریدهای بعدی ترغیب می کند .
فروش ویژه نسل جدید آبمیوه گیری وغذاساز 10% تخفیف ویژه برای مشتریان قدیمی |
5- با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به مشتری نشان دهید با او احساس مشترکی دارید .
سال نو مبارک |
6- هنگامی که شعبه جدیدی افتتاح می کنید یا تسهیلاتی برای فروش کالاها در نظر می گیرید پیام حاوی تغییرات ایجاد شده برای مشتری ارسال کنید. با این روش به مشتری ثابت می کنید به فکر آسایش و راحتی او هستید .
فروش اقساطی بدون چک ویژه مشتریان قدیمی |
کاربرد های پیامک در مدرسه
استفاده بهینه از منابع مالی و انسانی اولین گام موثر در مسیر بهره وری است. از بهره وری به عنوان فرهنگ پیشبرد اهداف بر مبنای بهبود رفتارها یاد می شود .
صرفه جویی یک رفتار برای بهره وری محسوب می شود که عملی کردن آن نیازمند تغییرات مداوم در روش های قدیمی و استفاده از ایده ها و ابزارهای نوین است .
در برخی نهادها مثل مدارس که مشکل جوابگو نبودن سرانه وجود دارد اهمیت صرفه جویی دو چندان می شود. در یک مدرسه می توان پیام کوتاه را جایگزین بسیاری از فرآیندهای پر هزینه کاغذی نمود .
برخی از استفاده های سامانه پیام کوتاه در مدارس :
· ارتباط مستمر بین اولیاء و آموزشگاه
· اطلاع از آخرین وضعیت درسی
· اطلاع از غیبت و تاخیر دانش آموز
· ارسال پیام تبریک روز تولد دانش آموزان و همکاران به صورت خودکار
· ارسال پیامهای مشاوره ای به اولیاء با توجه به رفتارهای دانش آموز(بیش فعال، نخبه، تنبل، کم هوش و…)
· اعلام تعطیلی مدارس به دلیل بارش برف، آلودگی هوا و …
· اطلاع رسانی بابت جلسات همکاران
· ارتباط دو سویه بین دانش آموزان و آموزشگاه
· ارسال پیشنهادات و انتقادات
· برگزاری مسابقه پیامکی(قرعه کشی و تعیین برنده ها در کمتر از یک ثانیه) به صورت خودکار
· آموزش زبان و مفاهیم لغات
· ارسال پیامهای مناسبتی به صورت خودکار(ایام محرم-ماه مبارک رمضان-22بهمن و …)
· نظرسنجی از عملکرد معلمین و کادر آموزشی
· زمان توزیع کارنامه دانش آموزان را با ارسال پیامک به والدین اعلام کنید
· زمان شروع ثبت نام و فعالیت های فوق برنامه
· با ارسال یک پیام زمان برگزاری آزمون های مهم را به اطلاع والدین برسانید
· ارسال پیامک والدین را پیش از رسیدن دانش آموز به خانه در جریان موفقیت های دانش آموزان قرار دهید
تکنیک های صرفه جویی پیامکی در منابع :
1- برای ارسال دعوت نامه جلسات اولیا و مربیان به جای استفاده از کاغذ و صرف وقت و هزینه بالا برای تکثیر و توزیع از دعوت نامه پیامکی استفاده کنید.
ولی محترم دانش آموز جلسه انجمن اولیا و مربیان روز سه شنبه ساعت 10 در نمازخانه آموزشگاه برگزار میگردد. منتظر قدوم سبزتان هستیم |
2- با ارسال پیام کوتاه به همکاران، جلسات شورای دبیران را اطلاع داده و در مقاطع زمانی مختلف زمان برگزاری آن را یادآور شوید.
همکار گرامی جلسه شورای دبیران فردا عصر ساعت 16 در دفتر آموزشگاه برگزار میگرد. |
3- زمان توزیع کارنامه دانش آموزان را با ارسال پیامک به والدین اعلام کنید.
ولی محترم کارنامه آزمون های نوبت اول، روز دوشنبه بین دانش آموزان توزیع می گردد |
4- موارد انضباطی دانش آموزان و درخواست حضور والدین آن ها در مدرسه را با پیامک به صورت مستقیم به والدین اطلاع دهید.
ولی محترم فرزند شما به دلیل نداشتن تکالیف روزانه از کلاس اخراج شد. لطفاً در اولین فرصت با معاون مدرسه تماس بگیرید |
5- زمان شروع ثبت نام و فعالیت های فوق برنامه را از طریق پیامک به دانش آموزان و والدین آن ها گوشزد کنید.
ثبت نام کلاس های تست زنی پیشرفته فقط تا پایان هفته فرصت دارید |
6- با ارسال یک پیام زمان برگزاری آزمون های مهم را به اطلاع والدین برسانید.
ولی محترم دانش آموز آزمون ریاضی فرزند شما روز یکشنبه آینده به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود |
7- حوادث غیرمترقبه و تعطیلی های ناخواسته را با پیامک اطلاع رسانی کنید.
دانش آموزان و والدین گرامی به دلیل ریزش شدید برف فردا مدرسه تعطیل است |
8- با ارسال پیامک والدین را پیش از رسیدن دانش آموز به خانه در جریان موفقیت های دانش آموزان قرار دهید.
ولی محترم دانش آموز فرزند شما امروز در مسابقات بسکتبال آموزشگاه های منطقه، افتخارآفرین شده است. به شما صمیمانه تبریک می گوییم |
9- در بازه های زمانی مناسب برای دانش آموزان و والدین آن ها پیام های تربیتی و انگیزشی بفرستید.
فریاد کردن فایده ندارد رفتار خودتان را اصلاح کنید همه چیز فرزندانتان درست خواهد شد |
10- با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به دانش آموزان و والدین نشان دهید مدرسه با آن ها حس مشترکی دارد.
سال تحصیلی به پایان رسید تابستان خوبی داشته باشید |
کاربرد های پیامک در صنعت
نیروی انسانی مهم ترین عامل پیروزی و موفقیت در هر زمینه ای است. هر فرد برای انجام فعالیت به دو بال دانش و انگیزه نیاز دارد. در شرایط امروز اغلب کارکنان با حداقل دانش لازم برای تصدی مشاغل پذیرفته می شوند و در ضمن خدمت می توانند آموزش های تکمیلی را فرا بگیرند .
موضوع مهم تر انگیزش کارکنان است. علاوه بر انگیزه های ارتقاء شغلی و افزایش دستمزدها موارد دیگری با قابلیت انگیزش بالا وجود دارند . محیط کار شاداب، توجه به نظرات و علایق کارکنان، فعالیت های جمعی خارج از محیط کار و حمایت معنوی از خانواده های کارکنان قدرت انگیزشی قابل توجهی دارند .
ارسال پیام کوتاه به کارکنان و حتی خانواده های آن ها همچنین برگزاری نظرسنجی و مسابقه پیامکی، راهکارهایی مناسب و اقتصادی برای انگیزش هستند .
برخی از استفاده های سامانه پیام کوتاه در صنعت خودروسازی :
· اطلاع رسانی از جدیترین روشهای فروش محصولات به مشتریان
· اطلاع رسانی در مورد شرایط اعطای تسهیلات تخفیف ویژه
· ارسال پیامک برای تاریخ رسید دعوتنامه تحویل خودرو یا اعلام تاریخ تحویل خودرو به مشتری
· ارسال پیامک با توجه به مناسبتهای ملی و مذهبی
· انجام طرح نظرسنجی در مورد خدمات ارائه شده در نمایندگی در خصوص مواردی همچون گارانتی محصولات و خدمات پس از فروش
· ایجاد صندوق انتقادات و پیشنهادات پیامکی
· منشی آنلاین و پیامکی برای پاسخگویی به سوالات متداول مشتریان
· پاسخگوی 24ساعته در مورد خرید نقدی و به روز هر مدل خودرو
تکنیک های انگیزش پیامکی برای افزایش بازدهی کارکنان :
1- ساعتی پیش از حضور کارکنان در محل کار با یک پیام انگیزشی، روحیه آنان را برای شروع کار تقویت کنید.
با استعداد متوسط اما پشتکار متوسط به هر چه بخواهید می رسید |
2- دقایقی پس از خروج کارکنان از محیط کار با ارسال پیامی از حسن انجام کار آنان تشکر کنید تا بدانند ارزش وجود آن ها را درک می کنید.
همکار گرامی با تلاش شما یک گام دیگر به موفقیت نزدیک شدیم |
3- از کارکنان بخواهید ایده ها و انتقادات خود را از طریق پیام کوتاه با شما در میان بگذارند.
4- با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به کارکنان نشان دهید با آن ها حس مشترکی دارید.
4- با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به کارکنان نشان دهید با آن ها حس مشترکی دارید.
عید سعید قربان مبارک |
5- موفقیت های کاری مجموعه را با ارسال پیامی به کارکنان تبریک بگویید تا آن ها احساس مالکیت داشته و خود را در موفقیت ها شریک بدانند.
اخذ گواهینامه استاندارد ایزو 9000 بدون تلاش همکاران سخت کوشی مثل شما امکانپذیر نبود برای داشتن چنین همکارانی به خود می بالیم |
6- در مناسبت های زمانی مختلف با برگزاری مسابقه پیامکی و اهدای جایزه شور و نشاط را به محیط کار تزریق کنید.
جنگ صد ساله چقدر طول کشید؟ 1- 96 سال 2- 100 سال 3- 116 سال 4- 150 سال شماره پاسخ مورد نظر را برای ما پیامک بزنید |
7- با ارسال پیام به خانواده های کارکنان از آن ها تشکر کنید که با حمایت عاطفی خود به پیشرفت و ارتقاء مجموعه کمک می کنند.
امروز نان آور خانواده را در آغوش بگیرید هیچ چیز به اندازه آغوش شما او را دلگرم نمی کند |
کاربرد های پیامک در روابط عمومی
امروزه در سازمان ها نیاز به شناخت و درک متقابل برای ایجاد رابطه بهینه و توسعه تفاهم با دیگر نهادها و عموم مردم به عنوان یک اصل اساسی پذیرفته شده است.
این فرآیند که به منظور تسهیل حرکت در مسیر نیل به اهداف سازمانی شکل می گیرد، روابط عمومی نام گرفته است. روابط عمومی با شناسایی امکانات و شرایط محیط بیرون سازمان و پیوند دادن آن ها با شرایط درونی، می تواند اجرای فرامین و پیگیری اهداف سازمان را آسان تر نموده و ارتباط تأثیرگذاری با جامعه برقرار نماید.
روابط عمومی هوشمند با استفاده از تکنولوژی های روز ارتباطی فضای حاکم بر محیط درون سازمانی را مدیریت می کند و جریان اندیشه سازی و تصمیم گیری های اجتماعی را در جهت اهداف و منافع سازمان تحت تأثیر قرار می دهد .
یکی از ابزارهای کارآمد ارتباطی که می تواند به عنوان رسانه مستقل و با نفوذ هر سازمان به کار گرفته شود سامانه پیام کوتاه است .
تکنیک های به کار گیری رسانه پیام کوتاه :
1- انتشار اخبار سازمان
بازدید استاندار محترم و هیئت همراه از سازمان، فردا ساعت 9صبح. حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه موجب امتنان است. |
2- دریافت پیشنهادات، انتقادات و گزارش های مردمی
3- فراخوان مراسم و همایش های علمی فرهنگی
4- افکارسنجی پیامکی با جامعه آماری روشن و قابل استناد
3- فراخوان مراسم و همایش های علمی فرهنگی
4- افکارسنجی پیامکی با جامعه آماری روشن و قابل استناد
نظر شما درباره نحوه پاسخگویی کارکنان سازمان چیست؟ 1- خیلی خوب 2- خوب 3- متوسط 4- ضعیف |
5- ارسال پیام تبریک و تهنیت مناسبت ها
6- ارسال پیام انگیزشی به کارکنان
7- ارسال پیام های تربیتی به خانواده های کارکنان
6- ارسال پیام انگیزشی به کارکنان
7- ارسال پیام های تربیتی به خانواده های کارکنان
هدف تربیت مطیع نمودن کودک نیست بلکه یاری رساندن به کودک است تا خود را در بیابد. |
کاربرد های پیامک در نشریه ها و مطبوعات
اغلب نشریات فارغ از موضوع اصلی فعالیت خود، طیف وسیعی از مردم را مخاطب قرار می دهند از این رو یکی از بهترین ابزارهای اطلاع رسانی هستند. نشریات علمی - تخصصی اعتبار علمی کشور محسوب می شوند؛ نشریات مذهبی تعلیم و تربیت دینی را پیگیری می کنند و …
به عبارت دیگر نشریات در حیطه فعالیت خود تأثیر شگرفی در جامعه دارند و حضور قدرتمند آن ها ضامن رشد علمی و فرهنگی است. محبوبیت و بقای هر نشریه علاوه بر محتوای آن به خوانندگان و برآورده شدن خواسته های آنان نیز بستگی دارد. به عنوان مثال خوانندگان هر نشریه علاقه خاصی به ارتباط با مسئولان و نویسندگان آن و ابراز نظرات و دیدگاه های خود دارند اما راهکارهای ارتباطی قدیمی نظیر مکاتبه و ایمیل در عین سابقه مثبتی که دارند، برای افراد پرمشغله جامعه امروزی کاربردی نیستند. سرویس پیام کوتاه راهکاری مناسب و کاربردی برای هر نشریه است که ضمن برقرار نمودن ارتباط مستقیم بین خوانندگان و نشریه مورد علاقه آن ها، پتانسیل کسب درآمد و ایجاد ارزش افزوده را داراست .
برخی از استفاده های سامانه پیام کوتاه در نشریات و مطبوعات :
· دریافت سوژه و عناوین مورد علاقه خوانندگان برای چاپ در شماره بعدی
· دریافت مطالب کوتاه و دل نوشته های خوانندگان برای چاپ
· اعلام فرارسیدن زمان تمدید اشتراک(مشترک گرامی، اشتراک شما این ماه پایان می یابد)
· ترغیب علاقمندان نشریه برای خواندن شماره بعدی از طریق ارسال عناوین مطالب نشریه کمی پیش از انتشار آن
· اعلام انتشار و زمان توزیع شماره جدید به خوانندگان(شماره جدید منتشر شد، ویژه نامه نوروزی را از روزنامه فروشی ها بخواهید)
· برگزاری مسابقه پیامکی :مطرح کردن سوال در مجله یا نشریه یا روزنامه و گرفتن پاسخ و قرعه کشی از طریق نرم افزار
· برگزاری نظرسنجی پیامکی(به نظر شما کدام بخش نشریه جذاب تر است؟ 1- مصاحبه ویژه 2- گزارش 3- سرگرمی 4- نگارخان)
· ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت ها(امکان تبریک در مناسبتهای خاص یا عمومی از جمله تبریک تولد مخاطبین در تاریخ های ثبت شده
· جذب اسپانسر مالی و کسب درآمد(ارسال پیامک جهت دعوت از شرکتهایی که میتوانند به عنوان اسپانسر نشریه شما عمل نمایند )
· ارسال اخبار به شهروندان
· صندوق پیامکهای مخاطبان برای بخش خبرنگاران -مدیرمسول -سردبیر(نظرسنجی یا انتقادات و پیشنهادات برای این بخش ها)
· ارسال اخبار فوری -اخبار سراسری -اخبار محلی -خلاصه اخبار
· ارسال اخبارهای هر بخش با استفاده از ماژول پاسخگویی خودکار (مثلا بخش اجتماعی-ورزشی و …)
· ارسال جواب جداول مطرح شده در روزنامه ها و نشریات
· ارسال قیمتهای سهام -ارز -سکه و …
تکنیک های فروش اشتراک 99 ساله :
1- دریافت سوژه و عناوین مورد علاقه خوانندگان برای چاپ در شماره بعدی.
2- دریافت مطالب کوتاه و دل نوشته های خوانندگان برای چاپ
3-اعلام فرارسیدن زمان تمدید اشتراک
2- دریافت مطالب کوتاه و دل نوشته های خوانندگان برای چاپ
3-اعلام فرارسیدن زمان تمدید اشتراک
مشترک گرامی، اشتراک شما این ماه پایان می یابد. |
4- ترغیب علاقمندان نشریه برای خواندن شماره بعدی از طریق ارسال عناوین مطالب نشریه کمی پیش از انتشار آن.
در شماره جدید می خوانید: مصاحبه با موفق ترین مرد سال |
5- اعلام انتشار و زمان توزیع شماره جدید به خوانندگان
شماره جدید منتشر شد، ویژه نامه نوروزی را از روزنامه فروشی ها بخواهید. |
6- برگزاری مسابقه پیامکی
7- برگزاری نظرسنجی پیامکی
7- برگزاری نظرسنجی پیامکی
8- ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت ها
9- جذب اسپانسر مالی و کسب درآمد
9- جذب اسپانسر مالی و کسب درآمد
به نظر شما کدام بخش نشریه جذاب تر است؟ 1- مصاحبه ویژه 2- گزارش 3- سرگرمی 4- نگارخانه |
کاربرد های پیامک در بیمه ها
خدمات پرشين اس ام اس در زمینه ارسال و دریافت پیام کوتاه ، نمایندگی های بیمه ها در سراسر کشور را با راهکاری ساده و در عین حال جذاب تحت پوشش قرار می دهد و با توجه به افزایش روز افزون خدمات الکترونیکی مانند ، پرداخت اینترنتی بیمه ها ، تمدید بیمه ها از طریق اینترنت و دستگاه های خودپرداز و …
این بار پرشين اس ام اس پای خود را فراتر از این نهاده و خدماتی در زمینه خدمات ارسال و دریافت پیام کوتاه در بیمه ها ارائه می نماید .
برخی از استفاده های سامانه پیام کوتاه در بیمه ها :
· ارسال پیامک خودکاردر خصوص پایان قراردادبیمه
· اعلام خودکارسررسید بیمه مشتری با ارسال یک پیامک
· ارسال پیام تبریک به مناسبتهای خاص به مشتریان
· اطلاع رسانی خودکار سامانه به مشتریان در مواقع اتمام دوره بیمه و تمدید آن - جناب آقای ……بیمه نامه شما تا 10 روز دیگر منقضی میگردد …
· اطلاع رسانی به مشتریان و متقاضیان در مورد خدمات جدید بیمه ای
· ارتباط دو طرفه با مشتری و دریافت پیشنهادات و نظرات مشتری
· آگاهی مشتریان از وضعیت بیمه خود در هر لحظه از شبانه روز فقط با ارسال یک پیام کوتاه
· برگزاری نظرسنجی ومسابقات
· ارسال پیامک تبلیغاتی برای نمایندگی خود
· ارسال پیامک برای گروه خاص
· ارسال پیامک برای منطقه ی خاص
· ارسال پیامک برای یک صنف خاص برای مثال معرفی بیمه مسئولیت برای کانون مهندسین
تکینک های پیامکی در زمنه خدمات بیمه :
1 - اطلاع رسانی از پایان مدت زمان بیمه مشتری
مشترک گرامی ، بیمه شما تا 5 روز دیگر باطل خواهد شد . |
2- اطلاع رسانی از خدمات جدید بیمه
امکان تمدید انواع خدمات بیمه به صورت پیامکی فراهم شد |
3- آگاهی مشتریان از وضعیت بیمه خود
مشتری گرامی ، بیمه شما به مدت 30 روز تمدید شد . با تشکر از انتخاب شم |
4 : ارسال پیام تبریک به مناسبتهای خاص به مشتریان
مشتری گرامی : محمد فرهادی ، بیمه ایران روز ولادت امام صادق ( ع ) را به شما تبریک عرض می نماید . |
کاربرد های پیامک در آژانس های مسافرتی
امروزه رضایت مشتری از خدماتی که دریافت نموده است کافی نیست، مشتری باید وفادار شود. وفاداری بدان معناست که مشتری بدون هیچ گونه تشویقی برای دریافت خدمات جدید برانگیخته و مشتاق باشد و زمانی حس وفاداری شکل می گیرد که رابطه مشتری و فروشنده دارای ارزش دو طرفه باشد بدان معنا که هر دو سود ببرند .
مشتری وفادار نقش تبلیغات زنده را بازی می کند، فروشنده را تمجید می کند و او را به دیگران پیشنهاد می دهد. اما ارائه خدمات مطلوب به تنهایی نمی تواند وفادار ماندن مشتری را تضمین کند زیرا قیمت رقابتی و تبلیغات همواره وی را تحت تأثیر قرار می دهند. برای وفادار سازی مشتری بایست در کنار ارائه خدمت احساسات و علایق وی نیز مورد توجه قرار بگیرد .
یکی از ساده ترین راهکارهای وفادارسازی مشتریان ارسال پیام کوتاه در طول دوره ارائه خدمت به وی و پس از آن است. در یک آژانس مسافرتی مشتریان وفادار هستند که با حضور خود یا تشویق دیگران تورها را پر می کنند .
تکنیک های پیامکی برای جذب توریست :
1- هنگام ثبت نام یا صدور بلیط شماره تلفن همراه مسافر را بگیرید تا همسفر پیامکی او شوید.
2- چند ساعت قبل از حرکت با ارسال پیامی به مسافر، ساعت حرکت و محل حضور وی را یادآور شوید.
3- چند دقیقه پس از حرکت برای مسافر پیامی ارسال کرده و برای او سفر خوشی آرزو کنید.
2- چند ساعت قبل از حرکت با ارسال پیامی به مسافر، ساعت حرکت و محل حضور وی را یادآور شوید.
3- چند دقیقه پس از حرکت برای مسافر پیامی ارسال کرده و برای او سفر خوشی آرزو کنید.
10 ساعت دیگر در مشهد خواهید بود سفر خوشی داشته باشید. |
4- اندکی پس از رسیدن مسافر به مقصد با پیامک به او خوش آمد بگویید.
5- در طول برنامه های تور و متناسب با محل های مختلف برنامه ها را به اطلاع مسافر برسانید.
5- در طول برنامه های تور و متناسب با محل های مختلف برنامه ها را به اطلاع مسافر برسانید.
بازدید از چند مکان تاریخی ساعت حرکت: 9 صبح محل اجتماع: لابی هتل |
6- پس از مراجعت مسافر به شهر خود با ارسال پیامی از همراهی او در سفر سپاسگزاری کرده و میزان رضایت وی را جویا شوید.
مشتری گرامی از همراهی شما سپاسگزاریم. اگر از خدماتی که دریافت نموده اید راضی هستید عدد 1 و اگر رضایت ندارید عدد 2 را پاسخ دهید |
7- در بازه های زمانی مختلف تورهای جدید را به همراه تخفیفی که در نظر گرفته اید، به اطلاع مشتریان قبلی برسانید.
تور 21 روزه چین با تخفیف 10 درصدی برای مشتریان قبلی |
8- با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به مشتریان قبلی نشان دهید با آن ها حس مشترکی دارید.
فرخنده باد بر همگان مقدم بهار نوروز جاودانه ترین جشن روزگار نوروز مبارک |
تیم تولید محتوا